همه چیز درباره خمیر دندان زغالی

همه چیز درباره خمیر دندان زغالی

همه چیز درباره خمیر دندان زغالی

می خواهیم با همه چیز درباره خمیر دندان زغالی آشنا شویم. خمیر دندان زغالی یکی از محبوب ترین خمیر دندان های فوق العاده در بازار است و با خاصیت سفید کنندگی دندان بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. بهتر است بدانید که خمیر دندان زغالی، خطری برای بدن ندارد و معمولا دارای ترکیباتی همانند خمیر دندان های معمولی و بدون فلوراید است. اما این مدل خمیر دندان، نمی تواند از دندان ها در برابر پوسیدگی محافظت کند.

همچنین، استفاده بیش از حد از خمیر دندان زغالی به دلیل داشتن نقش ساییدگی، باعث تخریب مینای دندان می شود. استفاده آن به صورت روزانه باعث می شود مینای دندان از بین برود و از این رو رنگ دندان ها زرد می شود. اگر به استفاده از این مدل خمیر دندان ها علاقه دارید، در ادامه با این مقاله از دکتر مهریزی، بهترین متخصص ارتودنسی، همراه شوید تا به بررسی خمیر دندان زغالی بپردازیم.

خمیر دندان زغالی چیست؟

احتمالاً شما نمی‌دانستید که خمیر دندان زغالی از کربن فعال تهیه شده است. کربن فعال در پی یک فرایند شیمیایی قابلیت عملکردی بیشتری دارد. به همین دلیل می‌‌تواند به جذب باکتری و ذرات مواد غذایی بپردازد. افرادی که از خمیر دندان زغالی استفاده می‌‌کنند ادعا کرده‌ اند که باعث از بین رفتن لکه‌های روی دندان می‌شود، به خوشبو شدن تنفس کمک می‌کند و باعث می‌شود دندان‌ها سفیدتر به نظر برسند.

زغال فعال چیست؟

بیشتر ما با زغال به واسطه‌ی منقل و کباب‌پزی آشنا هستیم. اما ماده‌ی اصلی که در ساخت خمیردندان زغالی استفاده می‌شود، نوع خاصی از زغال است که به آن کربن فعال گفته می‌شود. کربن فعال یک ماده‌ی پودری است که به صورت طبیعی ساخته نمی‌شود. این ماده نتیجه‌ی انجام بعضی تغییرات روی زغال است. کربن فعال می‌تواند از چوب، پوسته‌ی نارگیل و زغال ساخته شود. وقتی که این مواد در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرند، اکسید شده و به زغال فعال تبدیل می‌شوند. در این حالت، دیگر مانند زغال‌هایی نیستند که برای پخت و پز از آن استفاده می‌کنیم. به همین دلیل هیچ‌گاه نباید از زغال برای مصارف دندان، پوست و مو استفاده کرد.

خمیر دندان های زغالی چه فوایدی دارند؟

استفاده از خمیر دندان‌های زغالی مزایای مختلفی را به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • جذب آلودگی و ذرات چربی و باکتری و کثیفی های روی دندان به خود
  • کمک به از بین بردن لکه های روی سطح دندان ها
  • موثر در از بین بردن جرم و تارتار متوسط در هنگام مسواک زدن به دلیل داشتن قابلیت سایندگی خفیف
  • موثر در سفید شدن سطحی دندان
  • رفع بوی بد دهان به دلیل کاهش میزان تاکسین موجود در دهان
  • امکان تنفس خوشبو تر
  • پیشگیری از لکه دار شدن دندان ها

آیا استفاده از خمیر دندان زغالی مضر است؟

اگر هر روز از خمیر دندان زغالی استفاده کنید، دندان های شما قطعاً خراب می شوند. استفاده از ماده ای که برای دندان های شما خطر دارد می‌تواند مینای دندان شما را خراب کند. چون باعث می شود که عاج دندان شما که یک بافت زرد رنگ است، دیده بشود و این باعث می‌شود دندان های شما زرد تر به نظر برسند و همچنین دندان‌هایتان را حساس تر می کند.

بیشتر خمیر دندان های زغالی فلوراید ندارند. فلوراید به محکم شدن مینای دندان کمک می کند و علاوه بر آن از دندان در برابر پوسیدگی و کرم خوردگی نیز محافظت می‌کند. شواهدی وجود دارد که خمیر دندان زغالی با زیاد شدن میزان پوسیدگی دندان ارتباط دارد. ذرات زغال می توانند در ترک ها و شکاف های دندان های قدیمی تر جمع شوند. این ذرات می توانند بین آن ها رسوب کنند و یک طرح سیاه یا خاکستری بر جای بگذارند.

نکات مهم در مورد نحوه استفاده از خمیر دندان زغالی

به هنگام استفاده از این خمیر دندان باید نکات مهمی رعایت شوند. رعایت کردن نکات زیر باعث کاهش عوارض ناشی از استفاده از این خمیر دندان خواهد شد:

  • با توجه به این که خمیر دندان زغالی باعث ساییده شدن مینای دندان می شود، در موقع استفاده از این خمیر دندان، باید مسواک به صورت خیلی آرام روی دندان ها کشیده شود. همچنین باید از مسواک هایی با الیاف نرم استفاده شود.
  • پس از شستشوی دندان ها با کمک این خمیر دندان، باید دهان و دندان ها به صورت کامل با آب شستشو داده شوند. با شستشوی کامل، تمامی مواد خمیر دندان از روی دندان و دهان پاک می شوند. باقی ماندن مواد خمیر دندان داخل دهان اثرات مخربی روی دندان ها و لثه ها می گذارد.

سایر روش های سفید کردن دندان

راه های زیادی برای رسیدن به لبخند سفید تر وجود دارد. اگر می خواهید لکه های سطحی را از روی دندان خود از بین ببرید می توانید از خمیر دندان های سفید کننده ای استفاده کنید که حاوی ترکیبات سفید کننده حرفه ای مانند پراکسید هیدروژن هستند. در طول درمان از مصرف غذا و نوشیدنی هایی که دندان ها را لکه دار می کنند اجتناب کنید.

دندانپزشک می تواند به شما روش های مختلف سفید کردن دندان، از جمله روش های مطبی و خانگی را توضیح دهد. روش مناسب برای شما به بودجه، زمان مورد نظر برای کسب نتیجه و مقدار زرد شدگی دندان بستگی دارد. هنگامی که صحبت از مراقبت از دندان ها و بهبود لبخند به میان می آید، همیشه نمی توان به تبلیغات تلویزیونی و رسانه های اجتماعی اطمینان کرد. به یاد داشته باشید که دندانپزشک می تواند در انتخاب بهترین گزینه برای سلامت دندان ها به شما کمک کند و همیشه از پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با روش های درمانی خوشحال خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی همه چیز درباره خمیر دندان زغالی پرداختیم. استفاده از خمیردندان های زغالی، به هیچ عنوان نباید جایگزین عادات روزانه مراقبت از دهان و دندان شود. اگر بنا به توصیه دندانپزشک خود از این نوع خمیردندان ها استفاده می کنید، حتما به یاد داشته باشید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید. روزی حداقل دو بار مسواک زدن با خمیردندان های حاوی فلوراید، روزی حداقل یک بار استفاده از نخ دندان، داشتن رژیم غذایی سالم، کنار گذاشتن عادات بد دندانی و نیز مراجعه منظم به دندانپزشک، بهترین روش های حفظ بهداشت دهان و دندان می باشند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *