تاثیر ارتودنسی نامرئی بر روی شکل صورت و بینی

ارتودنسی نامرئی

تاثیر ارتودنسی نامرئی بر روی شکل صورت و بینی

در این مقاله قصد داریم به بررسی رابطه بین انجام عمل ارتودنسی نامرئی و تغییر اجزای صورت بپردازیم. ارتودنسی با استفاده از براکت یا اینویزیلاین که همان نوع نامرئی ان است، درمان هایی هستند که به تراز شدن دندان ها کمک می کنند. آن‌ها می‌توانند دندان‌های شما را صاف کرده و بایت ایده‌ آلی را در صورت استفاده درست طبق دستور ارتودنتیست ایجاد کنند. این مقاله توسط دکتر احسان مهریزی، متخصص ارتودنسی در سعادت آباد، نوشته شده است. با ما همراه باشید.

مقدمه

داشتن براکت و سیم روی دندان یا ارتودنسی نامرئی ممکن است تجربه‌ی خوشایندی نباشد اما گاهی ضروری است. زیرا براکت‌های ارتودنسی می توانند لبخند شما را تقویت کنند و به شما کمک کنند ظاهر کلی بهتری داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که براکت‌ها چگونه بر شکل صورت، بینی، لب‌ها و خط فک شما تأثیر می‌گذارند و آیا می‌توانند ظاهر و احساس بهتری در شما ایجاد کنند، به دندانپزشکی ما مراجعه کنید و  مشاوره ای عالی دریافت کنید.

تغییرات در شکل صورت قبل و بعد از ارتودنسی اغلب برای کسانی که نگرانی های ظاهری و مسائلی از این دست دارند، قابل توجه است. اگر دندان‌هایتان کمی کج است، این تغییرات بسیار جزئی هستند. برای برخی از بیماران، تغییرات کمی یا اصلا هیچ تغییری به وجود نمیاید. اما برای برخی دیگر، بهبود صورت بخشی از برنامه درمانی آنها است و هدف آنها از جستجوی درمان ارتودنسی می تواند به بهبود این ویژگی ها و لبخندی بهتر منجر شود.

این به متخصص ارتودنسی شما بستگی دارد که بررسی کند کدام نوع درمان ارتودنسی برای نیازهای شما بهتر است و موثرترین روش را برای اصلاح مشکلات و تغییر در صورت شما پیشنهاد دهد.

ارتباط میان تغییرات صورت با براکت

از آنجایی که براکت‌ها به تنظیم تراز دندان‌ها کمک می‌کنند، بافت‌های نرمی که روی آن‌ها قرار گرفته‌اند، مانند لب‌ها یا گونه‌ها، با تراز جدید براکت تنظیم می‌شوند و ممکن است در طول زمان تغییراتی را تجربه کنید. در طول درمان نیز، ارتودنتیست نیز مناطقی را مشخص می کند که پس از تراز شدن صحیح دندان ها باید تغییر کنند و نحوه عملکرد براکت‌ها و اینکه آیا می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند، توضیح می دهد.

درک این نکته ضروری است که براکت‌ها فقط تراز دندان های شما را تغییر نمی دهند. بلکه ممکن است منجر به تغییراتی در فرم کلی صورت شما شوند.

لینک مفید: قیمت ارتونسی در سال ۱۴۰۲

آیا براکت بر شکل صورت شما تأثیر می گذارد؟

تنها چند نفر در جهان وجود دارند که چهره های کاملا متقارن دارند. با این حال، این چیزی نیست که بیشتر مردم حتی متوجه آن شوند. تنها زمانی که فک های بالا یا پایین با سرعت های متفاوتی رشد می کنند، یا مشکلاتی در موقعیت قرارگیری فک وجود دارد، مانند آندربایت، اوربایت یا کراس بایت، عدم تقارن صورت آشکارتر می شود.

خبر خوب این است که براکت‌های نامرئی می توانند مشکلات جلوزدگی فک، بیرون‌زدگی فک را با تراز کردن فک ها و متعادل کردن ویژگی های صورت برطرف کنند.

صورت شما ممکن است به دلیل واکنش بدن شما به براکت ها تغییر کند. انواع مختلفی از براکت ها از جمله براکت های فلزی، سرامیکی، لینگوال و تراز کننده شفاف وجود دارد و با اعمال فشار به رباط پریودنتال به همین ترتیب عمل می کنند.

رباط پریودنتال یک ساختار بافت همبند است که دندان را به استخوان اطراف متصل می کند. همانطور که براکت‌ها، سیم‌ها و نوارهای روی براکت‌ها فشار سبک اما ثابتی وارد می‌کنند، بدن با تولید سلول‌های استخوان‌ساز و تخریب‌کننده استخوان واکنش نشان می‌دهد که شکل استخوان و صورت شما را تغییر می‌دهد.

بسته به سن شما هنگام استفاده از براکت، تنظیمات یا تغییرات خاصی در صورت قابل انتظار است. وقتی صحبت از براکت های بزرگسالان و درمان اینویزیلاین می شود، درک این نکته ضروری است که این درمان های ارتودنسی ممکن است بسته به نوع عوارضی که رفع می شود، ظاهر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چگونه براکت ها می توانند شکل صورت را تغییر دهند؟

استفاده از براکت یا اینویزیلاین برای تنظیم تراز دندان ها به این معنی است که بافت های نرمی که روی آنها قرار گرفته است، مانند گونه ها و لب ها، با تراز جدید بایت شما سازگار می شوند. به همین دلیل است که برخی از افراد در هنگام از دست دادن دندان، ظاهری “زشت” را تجربه می کنند. تغییرات تدریجی در شکل صورت شما وجود دارد که با هم تراز شدن دندان‌ها اتفاق می‌افتد، و در بزرگسالان کمتر مشهود است زیرا ویژگی‌های اسکلتی آن‌ها در حال حاضر به طور کامل توسعه یافته است.

کارشناسان ادعا می کنند که تغییر ارتودنسی بهبودی نسبت به ظاهر قبلی شماست. این بدان معناست که براکت ها کار خود را به خوبی انجام داده اند و باعث شده اند شما لبخند بزنید، نگاه کنید، احساس خوب کنید و بهتر کار کنید. از متخصص ارتودنسی خود بپرسید که چگونه براکت ها یا اینویزیلاین می توانند شکل صورت را تغییر دهند و آیا در درازمدت روی ویژگی های شما تأثیر می گذارد یا خیر.

مطالعه بیشتر: ارتودنسی کودکان

4.7/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *