نشانه های نیاز کودک به بریس

نشانه های نیاز کودک به بریس

نشانه های نیاز کودک به بریس

همه والدین احتمالاً برای یکبار هم که شده از خود پرسیده اند که “چگونه بفهمم فرزندم به بریس نیاز دارد؟” چه زمانی که کودک هنوز لبخندی پر از دندان های شیری دارد یا زمانی که دندان های دائمی او ظاهر شده اند. در جواب این سوال باید گفت تشخیص مشکلات ارتودنسی به تنهایی قبل از انجام یک معاینه حرفه ای ارتودنسی می تواند دشوار باشد. تیم ما در کلینیک ارتودنسی دکتر احسان مهریزی، متخصص ارتودنسی در سعادت آباد، اینجاست تا به شما در یافتن پاسخ صحیح این سوال به شما کمک کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد برخی از رایج‌ترین نشانه های نیاز کودک به بریس یا اینویزیلاین را عنوان کنیم. با ما همراه باشید

مقدمه

از زمانی که کودک شما در حدود شش تا هشت سالگی است، می توانید شروع به بررسی دندان های کودک خود کنید تا علائمی مبنی بر اینکه او به براکت نیاز دارد. برای تشخیص علائمی که نشان می دهد آنها ممکن است به بریس نیاز داشته باشند، به چهار دندان جلوی پایین و چهار دندان جلوی بالایی نگاه می کنید و بررسی می کنید که آیا می توانید از نظر موقعیت آنها متوجه چیز نامطلوبی شوید یا خیر.

نمونه هایی از موقعیت یابی نامطلوب عبارتند از:

  • چهار دندان پایین: اغلب، آنچه در چهار دندان جلویی پایین مشاهده می شود این است که آنها بسیار نزدیک به زبان قرار گرفته اند و شلوغ هستند. این بدان معنی است که یک کودک می تواند به معنای واقعی کلمه یک دندان در مقابل دیگری داشته باشد – تقریباً مانند دو ردیف دندان به نظر می رسد.
  • چهار دندان بالا: در بالای دهان، گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که دو دندان جلوی بالایی بین آنها فضای وسیعی وجود دارد و در نتیجه فضای کافی برای دندان های مجاور وجود ندارد. یا ممکن است دندان های جلوی بالایی تا حد زیادی بیرون زده باشند.

نشانه های نیاز کودک به بریس

مطالعه بیشتر: ارتودنسی لینگوال چیست؟

چه علائمی نشان می دهد که کودک من به بریس نیاز دارد؟

دندان های شلوغ یا کج

دندان های کج و دندان های شلوغ دو مورد از ساده ترین شرایط ارتودنسی برای شناسایی هستند. اگر متوجه شدید که فرزندتان دندان هایی دارد که روی هم قرار گرفته اند، با زاویه رشد می کنند یا خارج از ردیف دندان های اطراف قرار گرفته اند، این نشان دهنده نیاز به درمان ارتودنسی است.

هنگامی که دندان ها در یک راستا نیستند، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کامل اطراف هر دندان برای کودکان می تواند به ویژه دشوار باشد. همچنین این موضوع می تواند خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را افزایش دهد. جدای از موارد سلامتی، دندان های کج و شلوغ می تواند بر عزت نفس و اعتماد به نفس کودک شما تأثیر بگذارد!
بطور خلاصه می‌توان گفت وجود دندان های شلوغ یا کج، خود دارای علائمی هستند از جمله عبارتند از:

  • مشکل در گاز گرفتن یا جویدن غذا
  • مشکل در تکلم یا تلفظ کلمات خاص
  • عدم اعتماد به نفس هنگام لبخند زدن

اوربایت یا آندربایت

کودکانی که استخوان‌های فک‌شان در یک راستا قرار ندارد ممکن است دچار اوربایت یا آندربایت شوند. اوربایت زمانی اتفاق می‌افتد که دندان‌های جلوی بالایی بیش از حد روی دندان‌های جلویی پایینی همپوشانی داشته باشند. این امر باعث آویزان شدن دندان های بالا روی دندان های پایین می شود و چانه و استخوان فک پایین فرورفته به نظر می رسد.

برعکس اوربایت، آندربایت زمانی اتفاق می‌افتد که دندان‌های جلویی پایینی از روی دندان‌های جلویی بالا بیرون بزنند. این باعث می شود که استخوان فک پایین به جلو بچرخد و دندان های بالا ممکن است در هنگام بسته شدن دهان در داخل دندان های پایین بنشینند.

هر دو نوع مال اکلوژن (ناهماهنگی) می توانند مشکلاتی در جویدن و صحبت کردن، رشد استخوان فک، تقارن و تناسب صورت ایجاد کنند و بر ظاهر کلی لبخند تأثیر بگذارند. علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

  • دندان هایی که به نظر می رسد بیرون زده یا بیرون زده اند
  • مشکل در گاز گرفتن یا جویدن غذا
  • مشکل در تکلم یا تلفظ کلمات خاص
  • چانه فرو رفته
  • عدم اعتماد به نفس هنگام لبخند زدن

کراس بایت

کراس بایت زمانی اتفاق می‌افتد که دندان‌های بالا در داخل دندان‌های پایین به سمت پشت دهان گاز می‌گیرند و باعث تراز نامناسب فک می‌شوند. این می تواند منجر به درد و ناراحتی فک و همچنین سایش و پارگی زودرس دندان ها شود. علائم کراس بایت را میتوان در موارد زیر فهرست کرد:

  • مشکل در گاز گرفتن یا جویدن غذا
  • ساییدن یا فشردن دندان ها
  • درد یا ناراحتی فک

مسائل مربوط به فاصله بین دندان‌ها

مشکلات فاصله زمانی رخ می دهد که فاصله بین دندان ها وجود داشته باشد. این ممکن است به دلیل از دست دادن دندان، از دست دادن دندان یا دندان هایی که نسبت به استخوان فک خیلی کوچک هستند، ایجاد شود. مسائل مربوط به فاصله گذاری می تواند ظاهر لبخند را تحت تاثیر قرار دهد و تمیز کردن صحیح بین دندان ها را دشوار کند و منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان (حفره) و بیماری لثه شود. شکاف ها و فاصله های نامنظم نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس کودک شما داشته باشد.
علائمی که باید مراقب آنها باشید

  • فاصله بین دندان ها
  • مشکل در جویدن غذا
  • گیر کردن غذا بین دندان ها
  • عدم اعتماد به نفس هنگام لبخند زدن

مکیدن شست و پستانک

آنها اگر کودک شما بیش از حد مکرر انگشت شست خود را می مکد، ممکن است در نحوه رشد دندان هایش مشکل ایجاد کند. همچنین می تواند به مرور زمان باعث درد فک شود. در صورت امکان، راه هایی برای ترک این عادت زودهنگام قبل از در آمدن دندان های بزرگسال پیدا کنید. این می تواند باعث کج شدن دندان ها، درد فک و مشکلاتی در دندان های آنها شود. 

بریس برای کودک

چه عوارضی با بریس ها ممکن است رخ دهد

اگر کودک یک وسیله قابل جابجایی داشته باشد و از آن آگاه نباشد، به راحتی می تواند آن را گم کند.
اگر رژیم غذایی آنها قند زیادی دارد (مثلاً نوشیدنی‌های شیرین، غذاهای شیرین، شیرینی‌ها و شکلات‌ها)، ما نمی‌خواهیم درمان ارتودنسی انجام دهیم، زیرا آنها را مستعد ابتلا به سوراخ‌ها یا علائم روی دندان‌هایشان می‌کند.
کودکانی که بریس دارند باید در حین ورزش مراقب باشند. اگر آنها بریس های ثابتی داشته باشند، به نوع خاصی از محافظ دهان نیاز دارند.

اگر این علائم را در کودک مشاهده کردم چه کنم؟

خوشبختانه، همه این شرایط را می توان با ارتودنسی، یا بریس برای کودکان درمان کرد اگر هر یک از این علائم را در کودک خود مشاهده کردید، به شما توصیه می کنیم که با ما مشاوره رایگان داشته باشید. مداخله زودهنگام متخصص ارتودنسی می تواند از ایجاد مشکلات جدی تر ارتودنسی جلوگیری کند و می تواند اطمینان حاصل کند که دندان ها و فک های کودک شما به درستی رشد می کنند.

ما در کلینیک تخصصی ارتودنسی، یک معاینه کامل ارتودنسی شامل ارزیابی فیزیکی، قالب های دیجیتال و عکس های تشخیصی را انجام می دهیم تا تصویر کاملی از شرایط کودک شما دریافت کرده و برنامه مشخصی برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم

 

خلاصه

در این مقاله درمورد نشانه های نیاز کودک به بریس صحبت  کردیم. سالانه بیش از 3.5 میلیون کودک و نوجوان از بریس استفاده می کنند. میانگین سنی کودکان برای گرفتن بریس بین 7 تا 14 سال است. اکثر بریس ها باید حداکثر بین 1 تا 2 سال استفاده شوند. ما از بریس های شفاف برای درمان استفاده می کنیم. اگر دندانپزشک شما بریس های مخصوص کودکان را توصیه کرده است، امروز با ما تماس بگیرید تا با ارائه راه حل مناسب، سریعترین و مطمئن ترین درمان را پیش روی شما بگذاریم

لینک مرتبط: هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۲

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *