ارتودنسی نامرئی برای کودکان

آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب است؟

آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب است؟

این سوال برای خیلی ها پیش می آید که آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب است؟ یا خیر؟ به طور کلی می توان گفت، Invisalign برای همه راه حل مناسبی باشد. اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی یک راه حل تقریبا نامرئی است و می توان براکت ها را در صورت نیاز از دهان خارج کرد و هر دوباره روی دندانها قرار داد. بنابراین نیازی به تغییر رژیم غذایی یا نحوه مسواک زدن نیست. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی روی این لینک کلیک کنید.

اینویزیلاین قابل جابجایی، شفاف و سفارشی است، که مانند یک محافظ دندان نازک روی دندان‌های بیمار قرار می‌گیرد. این الاینرها طوری طراحی شده‌اند، که دندان‌های بیمار را به‌طور تدریجی و در طول زمان به موقعیت‌های مطلوب تغییر و حرکت دهند. از آنجایی که هیچ براکت یا سیمی وجود ندارد، هیچ مشکلی در مورد شکسته شدن بریس ها وجود ندارد. برخی از بیماران به این الاینرها به عنوان “بریس های نامرئی” اشاره می کنند. مزایای آنها برای بزرگسالان ایده آل است، اما آیا آنها به همان اندازه برای کودکان نیز مناسب هستند؟

انواع ارتودنسی نامرئی

  1. لینگوال
  2. پلاک های شفاف
  3. براکت همرنگ دندان

انواع ارتودنسی نامرئی شامل 3 موردی می باشد، که در بالا گفتیم و هر کدام به نوعی انجام می شوند. این موارد شامل:

  • لینگوال:

ارتودنسی لینگوال به این صورت انجام می شود، که براکت ها به جای قرار گرفتن روی دندان ها در پشت دندان ها و قسمت داخلی قرار می گیرند. این روش اصلا برای بچه ها مناسب نیست. چون داخل دندانها قرار می گیرند، به زبان نزدیکتر تر هستند و ممکن است که کودکان را آزار دهد. از طرفی هم اصلا دیده نمی شود و تقریبا نامرئی است.

  • پلاک های شفاف :

ارتودنسی به روش پلاک های شفاف یا همان اینویزیلاین نیز از روش های ارتودنسی نامرئی می باشد. یک قالب متناسب با دندان ها و به رنگ شفاف است، که 2 هفته یکبار باید تعویض شود. این پلاک شفاف را به راحتی می توان از دهان خارج کرد و آن را دوباره روی دندانها قرار داد. اما باید در شبانه روز حداقل 22 ساعت روی دندانها قرار بگیرند، تا نتیجه حاصل شود. در این روش چون فشار و درد کمتری به دندانها وارد میشود، پس برای کودکان بهتر است.

  • براکت های همرنگ دندان

در روش ارتودنسی سرامیکی، چون براکت ها به رنگ دندان هستند، خیلی کمتر از ارتودنسی فلزی دیده می شوند و به چشم می خورند. یکی از مزیت های آن نبود حساسیت نسبت به براکت های فلزی است. اما نکته مهمی که در رابطه با براکت های سرامیک وجود دارد، این است که شکننده هستند و اصلا برای کودکان پیشنهاد نمی شود.

تفاوت ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی فلزی

اینویزیلاین را می توان از دهان خارج کرد و نیازی به تغییر رژیم غذایی خاصی نیست. می توانید تمام غذاهایی را که دوست دارید به راحتی بخورید. اما این نکته را رعایت کنید، که اینویزیلاین باید 22 ساعت در روز پوشیده شود تا موثر باشد. هرکسی که اینویزیلاین دارد، باید به محض اینکه غذای خود را خورد، مسواک بزند و آنها را دوباره وارد دهان کند.

بریس های فلزی برای کودکان ناراحت کننده است، زیرا نمی‌توانند آنها را خارج کنند. آنها 24 ساعت شبانه روز روی دندان های هستند و تغییر دندان ها انجام می دهند. بریس های فلزی در اوایل وصل شدن روی دندانها باعث ایجاد ناراحتی و درد در دندان ها می شوند.

سهولت مراقبت از دندان و لثه یکی از مهم ترین مزایای آن است. الاینرها برای نخ دندان کشیدن و مسواک زدن دندان ها برداشته می شوند و هر دو کار را بسیار آسان تر از بریس های سرامیکی یا فلزی می کنند. دیگر مزایای آن عبارتند از:

  • راحتی بیشتر برای لب ها و گونه ها، در مقایسه با بریس هایی که گاهی اوقات می توانند، لب ها و گونه ها را تحریک و زخم کنند.
  • از نظر زیبایی برای بسیاری از نوجوانان و کودکان خوشایندتر است، زیرا با قرار گرفتن روی دندانها تقریباً نامرئی هستند و دیده نمی شوند.
  • هیچ محدودیتی در رژیم غذایی وجود ندارد.
  • ورزشکاران می توانند در هنگام تمرین آنها را خارج کنند و بعد از تمرین دوباره در دهان خود بگذارند.
  • مراجعه کمتر به دندانپزشکی برای تعویض یا تنظیم سیم

آیا اینویزیلاین برای کودکان مناسب است؟

مانند اکثر درمان های ارتودنسی، برای درمان اینویزیلاین محدودیت سنی وجود ندارد. در واقع Invisalign ویژگی‌های جدیدی را توسعه داده است، که روی کودکان در حال رشد عالی عمل می‌کند، تا به اصلاح ناهماهنگی‌های اندازه فک در ارتباط با اصلاح هم‌ترازی کلی دندان‌ها کمک کند. در نهایت، اینکه آیا یک بیمار جوان می‌تواند، با استفاده از اینویزیلاین با موفقیت درمان شود یا خیر؟ این مورد به وضعیت دندان، فک و همچنین انطباق خود بیمار بستگی دارد. زیرا در روز نیاز است، که 22 ساعت اینویزیلاین روی دندانها قرار بگیرند.

می توانید قبل از استفاده از بریس‌های اینویزیلاین با مراجعه و یا تماس با متخصص ارتودنسی مشورت کنید، تا بهترین راه را به شما پیشنهاد کند و همه چیزهایی را که باید در مورد اینویزیلاین بدانید به شما بگوید. به طور کلی، هیچ محدودیت سنی برای درمان با اینویزیلاین وجود ندارد.

ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی فلزی؟

والدین اغلب اینویزیلاین را برای فرزندان خود در نظر می گیرند. زیرا فکر می کنند، فرزندشان نگران ظاهر بریس هستند. حقیقت این است، که بیشتر بچه‌ها آنقدر که والدین فکر می‌کنند، نگران استفاده از بریس نیستند. آن‌ها تعداد زیادی از همسالان خود را با بریس می‌بینند. حتی آن دسته از کودکانی که نگران ظاهر بریس ها هستند، به سرعت به آنها عادت می کنند. با این حال، اگر کودک شما، نسبت به پوشیدن بریس احساس خوبی ندارد، راه هایی وجود دارد که آنها کمتر به چشم بیایند. اینویزیلاین برای بزرگسالانی که ترجیح می دهند، از بریس استفاده نکنند، ایده آل است. زیرا جایگزین تقریباً نامرئی برای بریس های فلزی است.

سن فرزندان برای استفاده از اینویزیلاین

سن و سطح بلوغ کودک در ارتودنسی کودکان نقش بسزایی دارد. ممکن است، کودک در دوران دبستان برای درمان ارتودنسی آماده باشد، اما برای استفاده از اینویزیلاین متحرک به سن کافی نرسد. برای آنها بهترین گزینه ممکن، بریس های ارتودنسی ثابت می باشد.

مسائل بهم ریختگی دندانها امروزه در بین کودکان رواج یافته و نزدیک به نیمی از کودکان از مشکلات ارتودنسی رنج می برند. خوشبختانه، این موضوع نگرانی ندارد و طیف گسترده ای از درمان های ارتودنسی در دسترس است. از سال های اولیه، بریس ها رایج ترین جایگزین درمان ارتودنسی بودند. با این حال، با گذشت زمان، متخصصان دندانپزشکی گزینه‌های درمانی ارتودنسی دیگری را اختراع کردند، که مزایای بیشتری را نیز به همراه داشت. به طور کلی، بریس ها معمولی هستند. قابل مشاهده هستند و فشار زیادی به دندان وارد می کنند. در نتیجه، بیماران بریس‌ها را اذیت کننده می دانند. یکی از جدیدترین گزینه های درمان ارتودنسی، مخصوصا برای کودکان اینویزیلاین است. اینویزیلاین مانند بریس های فلزی عمل می کند. اما، آنها نامرئی هستند و فشار کمتری را به دندان کودکان وارد می کنند.

آیا ارتودنسی نامرئی تاثیرگذار است؟

اینویزیلاین یا همان ارتودنسی نامرئی برخلاف تصورات رایج، به اندازه بریس های معمولی موثر و تاثیرگذار است. اینویزیلاین اغلب برای درمان ازدحام بیش از حد، آندربایت در میان سایر مشکلات ارتودنسی استفاده می شود. اینویزیلاین برای کودکان می تواند مشکلات خفیف تا شدید ارتودنسی را درمان کند. علاوه بر این، دوره درمان آن تقریبا مانند بریس است.

ارتودنسی نامرئی و زمان کمتر در دندانپزشکی

برخلاف بریس‌ها، Invisalign به زمان کمتری برای نصب و قرار گرفتن در دهان نیاز دارد. در نتیجه، کودک شما زمان کمتری را روی صندلی دندانپزشکی می‌گذراند. این به آنها این امکان را می دهد، که در کل فرآیند راحت بمانند و حتی تعداد دفعلات مراجعه آنها برای معاینه و سفت کردن بریس به حداقل می رسد. نصب بریس مستلزم چندین بار مراجعه به دندانپزشک است، که شما باید زمان مدرسه و کار را فدا کنید تا فرزندتان را به دندانپزشک ببرید.

ارتودنسی نامرئی و فرآیند تمیز کردن ساده

تمیز کردن Invisalign نسبتا آسان است. این به این دلیل است، که می توانید آنها را هنگامی که از دهان خارج می شوند، تمیز کنید. برای تمیز کردن اینویزیلاین از آب ولرم و مسواک استفاده کنید. هنگام تمیز کردن اینویزیلاین از خمیر دندان استفاده نکنید، چون ممکن است که Invisalign را خراش دهد.

علاوه بر این، Invisalign شما را قادر می سازد تا دندان های کودک خود را به طور کامل تمیز کنید. برخلاف بریس‌ها، اینویزیلاین از کودک شما در برابر پوسیدگی دندان نیز محافظت می‌کند. در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان، احتمال کمتری وجود دارد که ذرات غذا در اینویزیلاین جمع شوند.

اطلاعات بیشتر»»»» ارتودنسی متحرک چیست؟

سخن آخر

در نهایت، اینویزیلاین برای کودکان یک گزینه درمان ارتودنسی عالی و موثر است. در اینویزیلاین، طیف وسیعی از مشکلات ارتودنسی درمان می شود. همچنین، یک گزینه درمان ارتودنسی راحت و بدون درد است. همانطور که قبلا مشاهده شد، یکی از مزایای اصلی Invisalign این است، که می توانید آنها را در زمان تمیز کردن و زمان صرف غذا از دهان خارج کنید و دوباره آنها را روی ندانهایتان قرار دهید. با این حال، اگر هنوز هم تردید دارید، که آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب است یا خیر، پیشنهاد می کنیم او را نزد یک متخصص ارتودنسی در تهران ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *