تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی و چهره

یکی از سوالاتی که اغلب افراد برای انجام ارتودنسی پیش می آید، این است که تاثیر ارتودنسی بر بینی امکان دارد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید، تا توضیحاتی در این زمینه به شما ارائه دهیم. جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی امروزه در ایران است. این عمل زیبایی برای رفع مشکلات مختلف استفاده می شود و هدف نهایی آن ایجاد تناسب و زیبایی بین اجزای صورت و مخصوصا بینی است، که در نهایت باعث بهبود ظاهر فردی می شود.

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افراد مختلف مطرح می شود زمان مناسب برای جراحی بینی و ارتودنسی است. گاهی اوقات افراد می پرسند که آیا مشکلی وجود دارد، جراحی بینی بر ارتودنسی ارجحیت دارد، یا خیر؟

آیا ارتودنسی را باید قبل از جراحی بینی انجام دهیم؟

بعضی از کسانیکه می خواهند دندانهایشان را ارتودنسی کنند، دوست دارند همزمان عمل بینی را نیز انجام دهند. اما آیا ارتودنسی و عمل بینی را می توانیم همزمان انجام دهیم؟ باید بگوییم که خیر و انجام این کار اشتباه است. ارتودنسی تخصصی است که برای حفظ عملکرد و سلامت دهان و دندانها استفاده می شود. نقش اصلی ارتودنسی حفظ سلامت قسمت اولیه دستگاه گوارش یعنی دهان است. با انجام همزمان ارتودنسی و عمل بینی سلامت کل دستگاه گوارش نیز به خطر می افتد. وقتی از سلامت دهان اطمینان حاصل شد، زیبایی نیز ایجاد می شود. با حرکت دادن فک و قرار دادن دندان ها در محل مناسب، زیبایی قسمت پایین صورت انجام شده و به این ترتیب خط لبخند، فرم لب ها و فاصله بینی تا چانه اصلاح می شود. پس از درمان ارتودنسی، می توان سراغ عمل بینی رفت.

آیا ارتودنسی را باید قبل از جراحی بینی انجام دهیم؟

آیا ارتودنسی بر عمل بینی اولویت دارد؟

جراحی بینی به دو دلیل انجام می شود. در حالت اول وجود یک مشکل پزشکی، شکستگی و یا انحراف در بینی باعث می شود، فرد مجبور به عمل بینی شود. در حالت دوم فرد مشکل پزشکی ندارد و فقط از فرم بینی خود ناراضی است. برای ظاهر بهتر بینی و زیباتر شدن آن اقدام به جراحی بینی می کنند. به طور کلی ابتدا باید ارتودنسی انجام شود، تا فک در ناحیه صحیح قرار گیرد. به عبارت دیگر، بینی باید روی ساختار مناسبی باشد، بنابراین ارتودنسی بر جراحی بینی ارجحیت دارد.

اطلاعات بیشتر: ارتودنسی کودکان

تاثیر ارتودنسی بر بینی به چه صورتی است؟

ارتودنسی برای اصلاح ساختار فک ها و اصلاح چینش دندان ها استفاده می شود. همچنین می تواند بر روی بینی و دیگر اعضای صورت نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر اهداف درمانی، ارتودنسی باعث بهبود سلامت دندان ها و دهان می شود. همچنین برای افزایش زیبایی و ایجاد تناسب بین اجزای صورت نیز انجام می شود. اصلاح و جابجایی دندان ها و فک ها در دهان، ظاهر صورت و تناسب بینی با اجزایی مانند لب و دهان را تغییر می دهد. بنابراین این دو عمل می توانند رابطه پیچیده ای با یکدیگر داشته باشند.

از آنجایی که جراحی بینی اغلب در بزرگسالی انجام می شود، تغییرات محدود فک و دندان نیز در این سن رخ می دهد. از سوی دیگر، بیشتر درمان های ارتودنسی در دوران کودکی برای بهترین نتیجه توصیه می شود. بنابراین ابتدا ارتودنسی و شکل گیری نهایی اندازه فک و فرم لب ها می تواند برای ایجاد بهترین و مناسب ترین نتیجه از جراحی بینی ضروری باشد.

آیا جراحی بینی همزمان با ارتودنسی امکان پذیر است؟

آیا جراحی بینی همزمان با ارتودنسی امکان پذیر است؟

یکی از سوالات متداول بسیاری از بیمارانی که به دنبال درمان ارتودنسی و جراحی زیبایی بینی هستند. این است، که آیا انجام ارتودنسی زودتر انجام می شود، یا جراحی بینی؟ باید بگوییم، که بیماران این نکته را در نظر داشته باشند، که ارتودنسی می تواند با حرکت دادن دندان ها، شکل و موقعیت لب ها را نیز تغییر دهد و روی آنها تاثیرگذار باشد. بهتر است، قبل از انجام هر جراحی دیگری، ابتدا درمان ارتودنسی را انجام دهید. پس از تثبیت شدن موقعیت لب ها و فک، با خیال راحت تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرید.

جراحی بینی یکی از موارد مهمی است، که جراح برای فرم نهایی بینی شما در نظر می گیرد. پس یکی از اعضایی که درگیر این تغییرات می شود، لب ها می باشند. (به خاطر داشته باشید، که فرم لب ها بعد از درمان ارتودنسی تغییر می کند) همچنین این نکته مهم را به یاد داشته باشید که ممکن است، در طول درمان ارتودنسی به بینی فشار بیاید. بنابراین توصیه می شود، بعد از ارتودنسی جراحی زیبایی بینی انجام شود. در نهایت توصیه می شود قبل از جراحی بینی (رینوپلاستی) حتما با یک متخصص ارتودنسی خوب مشورت کنید.

آیا تغییرات ارتودنسی دائمی است؟

بله، بریس ها باعث ایجاد تغییراتی در دندان ها و استخوان فک می شوند. این امر به ویژه در بیماران نوجوان یا جوان بیشتر قابل توجه است. چون به صورت کلی فرم فک و دندانها تغییر می کنند و به همان شکل باقی می ماند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی باید حتما به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید، تا شما را مورد معاینه قرار دهد. سپس با توجه به معاینه تشخیص می دهد، که ارتودنسی برای شما مناسب است یا خیر. اگر مشکل در فک شما باشد، دکتر متخصص ارتودنسی شما را به جراح فک ارجاح می دهد.

اطلاعات بیشتر: ارتودنسی نامرئی

اطلاعات بیشتر: قیمت ارتودنسی دندان


مقالات مفید: تفاوت ارتودنتیست با دندانپزشک

مقالات مفید: آیا ارتودنسی می تواند باعث عفونت دندان شود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *